Ce este o Agentie Imobiliara?
Agentia imobiliara este firma care se ocupa exclusiv de domeniul imobiliar. Cele mai multe Agentii sunt specializate pe anumite domenii cum ar fi: apartamente noi/vechi, terenuri, spatii industriale, spatii comerciale s.a.m.d., insa exista si Agentii mari care inglobeaza mai multe domenii imobiliare.
Care este scopul Agentiei Imobiliare?
Agentia imobiliara presteaza servicii de intermediere, punand in legatura cererea cu oferta, in schimbul platii unui comision din valoarea tranzactiei la care se adauga/nu se adauga TVA.
Care sunt serviciile pe care le presteaza Agentia Imobiliara?
Agentia Imobiliara cauta pe piata oferte, discuta(consiliaza)cu vanzatorii si clientii despre proiectele pe care acestia le au, se informeaza cu privire la detaliile proiectului si stabileste conditiile colaborarii. Evalueaza per ansamblu vanzatorul-cumparatorul, respectiv evalueaza proiectele pe care acestia le au in calcul,evalueaza cererea/oferta,daca aceasta este:scumpa, ieftina, de calitate sau daca merita o atentie deosebita si merita promovata, mai mult sau mai putin prin diferite mijloace: internet, presa, banere, reviste, s.a.m.d..Ofertele care sunt considerate de catre Agentie mai bune vor avea promovare agresiva.
Agentia Imobiliara prin promovarea proprie, va atrage clienti pentru diferite oferte, va discuta cu potentialii cumparatori si va incerca sa determine si sa analizeze cat mai bine dorintele clientului, pentru a-i putea oferi acele oferte care se incadreaza cel mai bine pe cererea acestuia.
Odata ce s-au stabilit ofertele interesante pentru client, Agentia va viziona impreuna cu acesta (cumparatorul) locatiile solicitate
In momentul in care cumparatorul se hotaraste asupra unei oferte, Agentia isi va asista clientul/tii,cumparator/vanzator pentru incheierea antecontractului de vanzare-cumparare,va pune la dispozitia celor doua parti toate documentele necesare pentru finalizarea antecontractului de vanzare-cumparare,ii va insoti pe acestia la Biroul Notarului Public,va pune la dispozitia acestora tot suportul logistic,pana la finalizarea tranzactiei(proiectului).
De ce are nevoie Clientul Cumparator de o Agentie Imobiliara?Care sunt avantajele pe care le oferta o Agentie Imobiliara?Clientul economiseste timp si bani si nu mai este necesar ca el singur sa caute ofertele din piata, sa se informeze asupra detaliilor tehnice despre constructie, planuri, preturi, modalitati de plata,si nu in ultimul rand detalii juridice cu privire la proprietatea ce urmeaza a fi achizitionata.
De ce este in avantajul clientului?
Pentru ca Agentia poate sa raspunda foarte usor, pe termen scurt si mediu, la intrebarile clientului cu privire la preturi,zona,calitatea constructiilor,siguranta investitie. Este foarte important pentru client sa stie daca Agentia are o experienta de minim 1-2 ani pe piata imobiliara si cunoaste avantajele referitoare la o anumita oferta fata de cealalta, cum ar fi: raportul cost/confort/suprafata/materialele de constructie/zona,apoi seriozitatea vanzatorului, nivelul costurilor ulterioare achizitiei etc.
De ce comision de intermediere vanzare/cumparare de 1-4 %?
Este un comision pe care Agentiile Imobiliare din Romania il practica si reflecta in totalitate costurile pe care acestea le au pentru a reusi incheierea tranzactiilor. Trebuie luate in considerare costurile cautarii ofertelor imobiliare, timpul necesar procesarii lor, instructia agentilor imobiliari despre fiecare oferta, costuri administrative -telefon, benzina, hartogaraie- timp pentru fiecare client care calca pragul Agentiei, comisionul agentilor imobiliari daca tranzactia se efectueaza serviciul de intermediere prestat, sfaturi, precum si asistenta la incheierea tranzactiei imobiliare; Toate aceste costuri se reflecta in serviciile prestate de catre agentie si investitia acesteia in punerea in valoare a proprietatii din portofoliu pentru obtinerea pretului corect.
INCHIRIERI DE IMOBILE
-50% - 100% din valoarea unei luni de chirii,in functie de perioada contractula
Partile se obliga conform contractului,sa pastreze confidentialitatea datelor, informatiilor si documentelor pe care le au la dispozitie,fata de terte persoane fizice-juridice.
De ce nu se negociaza comisionul inainte ca Agentia sa presteze serviciul?
Multi clienti vin la sediul Agentiei ,sau se intalnesc cu agentul imobiliar in teritoriu pentru a scurta timpul parcurs si inainte ca Agentia sa poata incepe prestarea serviciului de intermediere, vor de la inceput sa negocieze comisionul. Este absurd. Clientii trebuie mai intai sa vada daca Agentia respectiva ii poate ajuta cu stabilirea/gasirea ofertei dorite si dupa aceea sa evalueze daca servicul prestat a fost, sau nu de calitate.
De ce se achita comisionul integral in momentul semnarii unui antecontract?
Agentia presteaza serviciul de intermediere in acel moment,clientul hotarandu-se asupra unui proiect,semneaza un antecontract si asteapta o perioada mai mare pana la finalizarea propriu-zisa a proiectului,in cazul achizitionarii unei proprietati prin credit bancar. Daca comisionul ar fi platit peste 2-3luni cand clientul intra in posesia imobilului,dupa solutionarea dosarului prin banca, ar insemna ca Agentiile sa presteze servicii gratis timp indelungat,fara a avea posibilitatea sa-si achite salariatii, taxele si tost suportul logistic de care are imperios nevoie.Este similar cu munca pe care ati face-o dvs la locul de munca si nu ati fi platiti. Serviciul pe care il face Agentia este strict legat de intermediere, de cerere si oferta si nu are legatura cu solvabilitatea clientului peste o anumita perioada de timp, sau cu diverse motive care il fac pe acesta/acestia sa nu mai semneze contractul final.
Prestarea serviciului de intermediere presupune, pe scurt, gasirea unei oferte compatibile cu cerintele clientului in vederea semnarii un act (antecontract/contract/schimb/folosinta/inchiriere). O data serviciul indeplinit trebuie achitat/platit comisionul.
De ce nu se dau informatii despre identificarea ofertei la telefon?
Motivul pentru care informatiile precum locatia exacta, numele investitorului/vanzatorului sau alte date de natura sa identifice oferta, nu se spun la telefon este ca toate aceste informatii se regasesc in costurile Agentiei si implicit ele trebuiesc recuperate prin comision. Daca aceste informatii ar fi dezvaluite de catre Agentii, potentialilor cumparatori, atunci care mai este rostul lor? Agentiile ar insemna sa munceasca gratis pentru clientii care doar suna si se informeaza. Clientii de obicei incearca sa ocoleasca Agentia, implicit comisionul pe care ar trebui sa il plateasca daca ar fi cumparat, dar nu isi dau seama de faptul ca sunt in dezavantaj daca fac acest lucru din motivele enumerate mai sus la Serviciile Prestate de Agentie.
Care este principalul scop pentru care se stabileste intalnirea directa cu agentul imobiliar ?
La baza acestui scop stau 4 motive complementare:
Ce este exclusivitatea?
Exclusivitate pe un proiect de apartamente noi,sau pe proprietatea unui proprietar vanzator:
Agentia poate sa obtina exclusivitate semnand un contract cu investitorul /cumparator-vanzator,pe o anumita perioada de timp in care Agentia trebuie sa vanda un anumit numar de apartamente si sa investeasca in promovare proiectului, in schimbul regimului exclusiv al vanzarilor si platii unui comision,sau sa gaseasca clientului anumite apartamente compatibile cu cererea acestuia, in schimbul platii unui comision
Care sunt principalele avantaje ale sistemului exclusiv pentru clientii cumparatori?
Pas cu pas,de la discutia telefonica pana la semnarea contractului, sau antecontractului. Care sunt pasii pe care un client ii face pentru a achizitiona imobilul dorit?
Discutia la telefon.Clientul poate informa partial Agentia despre anumite oferte cu privire la pretul, suprafata si modalitatea de plata,pe care si le doresc.Scopul discutiei telefonice pentru client este sa vada daca Agentia are oferte de interes pentru el si de a decide daca va veni la sediu sau nu
Discutia avansata/intalnirea directa.Primul pas este semnarea contractului de comision pentru ca Agentia sa poata incepe prestarea serviciului de intermediere.Al doilea pas este furnizarea de informatii de catre client despre ceea ce anume cauta pe piata imobiliara.Al treilea pas este analiza Agentiei a informatiilor primite de la client, procesarea lor, cautarea de oferte compatibile cu dorintele clientului si furnizarea detaliilor acelor proiecte care sunt mai compatibile cu cerintele clientului.Un pas urmator,este stabilirea celor mai importante locatii pentru vizionare.
Vizionarea.Agentia va pregati(stabili) impreuna cu vanzatorii(proprietarii) si clientul/ii sai momentul in care se pot vedea ofertele compatibile,nu inainte de a le oferi acestora si detaliile despre avantajele/dezavantajele proiectelor.
Decizia finala.Daca clientul se va hotari pentru o oferta din cele vizionate, Agentia va rezerva teoretic impreuna cu proprietarul/ vanzator locatia respectiva si in timpul cel mai scurt se vor pregati documentele in vederea semnarii antecontractului/contractului.
Semnarea antecontractului/contractului-Agentia va stabili cu ambele parti, termenii contractuali,clauzele si data semnarii antecontractului/contractului .In acest moment serviciile Agentiei ,pentru care a fost angajata s-au finalizat si vor fi platite prin achitarea comisionului de catre clientul cumparator si vanzator.
Nota:Comisioanele sunt nerambursabile in cazul neintelegerilor postcontractuale intre parti, inscrisurile semnate de acestia reprezinta interesele si obligatiile partilor contractante asumate cu buna stiinta conf.art.969,1176 cod civil.Clientii care semneaza contracte de prestari-servicii cu TRANDEMI IMOBILIARE beneficiaza de consiliere imobiliara si promovare, costuri ce se regasesc in plata comisionului care se achita in momentul incheierii tranzactiilor,pe baza facturii emise.Partile se obliga conform contractului,sa pastreze confidentialitatea datelor,informatiilor si documentelor pe care le au la dispozitie,fata de terte persoane fizice-juridice.
Vanzatorii si cumparatorii de imobile inteleg pana la urma ca au nevoie de un agent imobiliar, care ii ajuta sa stabileasca pretul corect, sa organizeze prezentarea casei si sa lucreze cu toti ceilalti profesionisti implicati in procesul de vanzare: banci si brokeri de credite, notari, experti cadastrali, avocati, auditori energetici ,etc.Informati-va inainte de a lucra cu un agent imobiliar!
Alegeti agentul imobiliar care sa va reprezinte in piata,iar daca ati fost multumiti de serviciile sale,cartea de vizita trebuie sa stea in arhiva actelor dvs. personale. Nu stii niciodata cand ai nevoie de un agent imobiliar bun si dvs. il aveti deja!
Recomandati-ne cu placere prietenilor ,cunostintelor dvs. ,astfel incat si acestia sa beneficieze de servicii de inalta clasa. Incercati sa deveniti un client fidel al unei agentii imobiliare si atunci veti avea numai de castigat.
Ne-ar face deosebita placere sa ajungem consultantul si prietenul d-voastra.
ECHIPA TRANDEMI IMOBILIARE SIBIU